פרסום בטיקטוק – כל מה שאתם חייבים לדעת (מעודכן ל2024)

טיקטוק הפכה לאחת מהרשתות החברתיות המובילות במדיה בתקופה קצרה להפליא. טיקטוק זמינה ב150 מדינות וקיימים בה יותר ממיליארד כן מיליארדדד חשבונות פעילים (Active Users), הפלטפורמה סופר מגוונת בסוגי האנשים, ללא קשר לגיל, מקצוע, ואפילו לאום. כולם פשוט נטרפים מהפלטפורמה הזו כדי ליצור ולצרוך תכנים.

בין אם אתם אנשים מפורסמים, משפיענים או יוצרי תוכן, בעלי עסק, מותגים או שואפים להיות – טיקטוק מחברת בין כולם ונותנת הזדמנות לקבל במה אל מול מיליוני אנשים שגוללים בה עכשיו.

בזכות העובדה הזו, כל בעל עסק יכול להרוויח מפרסום בטיקטוק אם ישתמש בגישת שיווק המתאימה לפלח הצעיר יחסית שגולש בה, משום שהחשיפה בטיקטוק שכבר בעלת מעמד יציב בעולם השיווק הדיגיטלי – היא הכי גדולה מכל הפלטפורמות ביחד.

כן כן, אם תחברו את אחוזי החשיפה בדף העסקי שלכם בפייסבוק, בדף שלכם באינסטגרם, את הלינקדאין והגוגל מיי ביזנס – עדיין לא תגיעו לאחוזי החשיפה של טיקטוק המוצעים לגולשים שלה כיום.

במאמר שלפניכם, נשתף את כל מה שחשוב לדעת על אפליקציית טיקטוק, האלגוריתם שלה, היתרונות של פרסום בטיקטוק ואפילו כמה טקטיקות מעולות שיצמיחו את הפופולריות שלכם באפליקציה – כל אלו בגובה העיניים.

מוכנים? בואו נתחיל!

מה זה טיקטוק?

מדובר ברשת חברתית שהושקה בשנת 2016, בצורת אפליקצייה לשיתוף סרטונים קצרים, מכמה שניות ועד 3 דקות בלבד.

טיקטוק בבעלותה של חברה סינית בשם בייט-דאנס:

בסין האפליקציה נקראת דאווין, ופועלת על אותה תוכנה של טיקטוק אך בעלת רשת נפרדת כדי שלא לעבור על חוקי הרגולציה הסיניים. (כידוע הסינים מחמירים מאוד עם אזרחיהם ולא מאשרים להוריד פייסבוק, וואטסאפ וכדומה ).

את עלייתה המהירה של טיקטוק הסינית אפשר לייחס לעסקת בייט-דאנס שהשתלטה על אפליקציית מיוזיקלי בשנת 2017, אפליקציית סרטונים קצרים של שירים וריקודים – שהייתה פופולרית בעיקר בקרב ילדים ועם מיליוני משתמשים כבר אז.

משתמשיה של מיוזקלי הפכו למשתמשים של טיקטוק, שתי האפליקציות התמזגו לאחת – וכך סללה טיקטוק את הדרך לשוק האמריקאי.

(כיום בארה"ב קיימים מעל 80 מיליון משתמשים פעילים, אז אפשר לומר שהעסקה הייתה משתלמת במיוחד לסינים ואנחנו מקווים בשביל החבר'ה ממיוזקלי שקיבלו על האקזיט החגיגי מיליארד דולר שהם לא מתחרטים).

סוד ההצלחה של טיקטוק טמון בין היתר בביטחון עצמי.

בעוד שפלטפורמות אחרות מגבילות את השיתוף לרשתות מתחרות, טיקטוק דווקא מעודדת את זה. על צג הסרטון קיימת האופציה לשתף סרטון לחבריך בסטורי או בוואטסאפ ואפילו ניתן לקשר בפרופיל שלך בטיקטוק את דף היוטיוב והאינסטגרם. ככה, בלי אגו.

אנשים החלו לשתף סרטונים שיצרו בטיקטוק במדיות אחרות כמו אינסטגרם למשל, מה שהוביל לגדילה בפופולריות של טיקטוק להמשיך לנסוק.

היום טיקטוק מדורגת כאחת האפליקציות המובילות להורדה גם באפסטור וגם בגוגל סטור.

גורמים אחרים שאחראים לעלייתה המטאורית של טיקטוק הם מעורבותם של סלבריטאים שעל פי הדיווחים חלקם קיבלו שכר כדי להצטרף. גם שיתופים של תוכן מקומי, ועצם זה שניתן לשתף, לצרוך ולצפות בתוכן בדרך כל כך קלה ומכל מקום בעולם.

כיצד מותגים יכולים להרוויח מטיקטוק?

בהשוואה לאפליקציות אחרות מבוססות היטב במדיה החברתית היום, פרסום בטיקטוק הוא יותר משתלם, פחות תחרותי ולמותגים יש את ההזדמנות להרוויח מזה. הרבה מאד מותגים מיהרו להבין את הפוטנציאל של טיקטוק והתחילו לקחת בה חלק.

כך הם זכו בפלח שוק שבעבר – כמעט לא הייתה להם גישה אליו פרט מדרך המדיה המסורתית. אותם הצעירים, פחות נמצאים בפייסבוק או אינסטגרם, הם אף רואים את הפלטפורמות האלו כקצת מיושנות. לכן טיקטוק זה המקום המושלם "להניח עליהם את היד".

בשונה מאפליקציות אחרות של שיתוף סרטונים כמו אינסטגרם ויוטיוב, עמוד בטיקטוק יכול להפוך לויראלי גם עם 0 עוקבים, מה שמלמד אותנו כיצד תוכן איכותי באפליקציה הזו תמיד מוערך.

כדי לקדם את העסק, אתם תמיד יכולים ליצור תוכן ממותג בטיקטוק שמעביר את המסר שלכם ובו בזמן מדבר אל הקהל שלכם בעזרת אתגרי טיקטוק, תחרויות, מתנות, הדרכות ופעילויות נוספות שמטרתן לקדם את העמוד שלכם, כאשר המטרה העיקרית היא לייצר תוכן שיביא לכמה שיותר מעורבות מצד העוקבים.

טיקטוק היא פלטפורמה ייחודית המאפשרת למותגים להגביר את הנראות ולהגיע לקהל גדול יותר. בעזרת תוכנית שיווק אשר מובנית לטיקטוק ולאלגוריתם הייחודי שלה, תוכלו להגביר משמעותית את המעורבות שלכם בפלטפורמה, וכך גם להגביר בצורה אורגנית את התנועה אל אתרי האינטרנט וערוצי המדיה שלכם.

תקראו את הפסקה הבאה כדי לקבל כמה טיפים איך תוכלו גם אתם ליצור תוכנית שיווק מנצחת לפרסום בטיקטוק:

טקטיקות שימושיות לפרסום בטיקטוק

הכניסה לטיקטוק למשתמשים חדשים יכולה להיות מעט מאתגרת, במיוחד כאשר המניע זה החזר ההשקעה על הזמן והמאמץ שלך בצורה של כסף בכיס ולא בהכרח יצירה למען הכיף והבידור. אל חשש, דאגנו לכם.

הנה העצות שלנו שאנחנו נשבעים שאם תשתמשו ב4 הטקטיקות הבאות – אפילו כמשווקים חדשים לגמרי בפלטפורמה , תוכלו לבנות איצטדיון מעריצים למותג שלכם בתוך הטיקטוק:

  • חשיבות האשטאגים בפרסום בטיקטוק

    ממש כמו מדריכים ותנועות ריקוד, האשטגים אינדבידואליים יכולים למשוך הרבה תנועה אל הערוץ שלכם. אם תייצרו תוכן שמבוסס על האשטאג שכרגע מאד אופנתי, סביר שהוא ימשוך קהל גדול יותר וכך תרוויחו מהמאמצים שלכם. השתמשו בהאשטגים הקשורים לעסק שלכם וחשוב שתישארו מעודכנים אילו תכנים מושכים אליהם הכי הרבה עוקבים כי זה מאוד דינמי.

  • לקפוץ על טרנדים

    חשוב מאד לשים לב לטרנדים העכשוויים בזמן קידום העסק שלכם בטיקטוק. קחו למשל דוגמאות כמו ה-BBC, וושינגטון פוסט, ריינאייר, צ'יפוטלה וכדומה, שהצליחו לשלב את הנישות שלהם ולרכב על טרנדים בצורה יצירתית כדי להשיג מיליוני עוקבים.

  • מתחילים לפרסם בטיקטוק? שנו את הערוץ למקצועי/ממותג

    בהגדרות ערוץ הטיקטוק שלכם, תוודאו שהחשבון העסקי שלכם מוגדר כמקצועי כדי שתוכלו להשתמש בתכונות מסוימות באפליקציה שייתכן שיהיו זמינות רק עבור מותגים, משפיענים ויוצרי תוכן.

    עצם זה שיש לכם ערוץ ממותג בטיקטוק גם מגביר את האמינות שלכם בשוק.

  • שיתוף פעולה עם יוצרים אחרים

    אם תשתפו פעולה עם בעל ערוץ שיש לו מסה ענקית של עוקבים, מישהו שכבר מכיר היטב את האלגוריתם של טיקטוק, ומשתמש ביעילות בכלים של טיקטוק כדי לייצר תוכן איכותי, אתם תוכלו גם להגביר את הנראות שלכם, וגם ללמוד את כל הטריקים הנדרשים כדי לגדול בפלטפורמה. טיקטוק מכירה בצורך של להביא למקום אחד גם בעלי השפעה וגם בעלי מותגים, כך שהם בעצם יוצרים לעצמם 'מרקטפלייס' משלהם.

מודעות טיקטוק

מודעות טיקטוק הן עוד דרך מצוינת נוספת להשיג את המטרות שלנו בפלטפורמה. אתם תוכלו לראות מעורבות גדולה יותר כבר ב 24 השעות הראשונות שתשיקו את הקמפיין שלכם.

עלות המודעות הינה מאוד משתלמת, והן מציעות סוגים שונים של נראות;

סוגי המודעות בטיקטוק:

  • האשטאגים ממותגים – קידום ההאשטאג של המותג שלכם ודחיפה שלו לויראליות על ידי תקציב

  • מודעות TOPVIEW – מודעות שקופצות באמצע הגלישה בטיקטוק, וכמעט ומתחזות ל'סרטון רגיל' שקופץ בפיד, ההבדל היחיד הוא שכתוב שהסרטון ממומן ויש קריאה לפעולה – כמו לעבור לאתר כדי לרכוש.
  • טייקאובר ממותג – (השתלטות על המסך עם מודעה, איך שהגולש פתח את האפליקציה ויכול ללחוץ על כפתור כדי לדלג על הפרסומת, בדומה ליוטיוב)

בנוסף, תוכלו להתאים את המודעות שלכם למטרת 'טירגוט ענייני' או ל 'טרגוט התנהגותי' בהתאם לנישה של המותג שלכם.

תוכלו להשיג רווחים משמעותיים עבור העסק שלכם מפרסום בטיקטוק על ידי פרסום באחת הדרכים הללו וכמובן שמירה על עקביות וייצור תוכן איכותי שאתם מעלים לערוץ שלכם.

מקווים שהצלחנו לשפוך קצת אור על הפרסום בטיקטוק הצעירה והתוססת. כדי לא לזרוק את המאמצים והתקציב לפח, כדאי לפרסם בסיוע מומחים שכבר צלחו קמפיין או שניים.

אם אתם רוצים להשאר בטופ של השוק שלכם,

הגיע הזמן שלכם להשתלט ולחלוש על הפלטפורמה הכי דומיננטית כרגע.

תוכן העניינים

צריכים פרטנר לדיגיטל?

מלאו את הפרטים וניצור אתכם קשר

cloudways
נמאס לכם שהאתר שלכם איטי?
רוצים אתר מהיר יותר מחמקן?

גם עם 0 ידע טכני ומקצועי תוכלו לפתוח בעצמכם אחסון אתר מהיר עם תמיכה 24/7 של נציג אנושי! ואם אתם צריכים עזרה בפתיחת חשבון תפנו אלינו ונעזור.

סוכנות דיגיטל - בידול bidul

בידול - סוכנות דיגיטל

נראה לאחרונה לפני שעה

מה מספר הטלפון שלך?