סושיאל מדיה ורשתות חברתיות נהיו חלק אינטגרלי מחיינו.
בשנה שעברה, המספר של המשתמשים הפעילים בסושיאל מדיה עמד על כ 3.6 מיליארד אינדיבידואלים.
זה מספר בלתי נתפס בכל קנה מידה, ולפי התחזיות הוא ימשיך לגדול עוד ועוד.
עד 2025, לפי ההערכות יהיו כ-4.4 מיליארד משתמשים בפלטפורמות הסושיאל השונות.
ניהול סושיאל מדיה לפי נתון זה ימשיך לככב בקידמה, ובמאמר זה נראה איך תוכלו להכיר בו וליישם את הדברים באופן אפקטיבי.
מה זה ניהול סושיאל מדיה?
היו זמנים בהם ניהול סושיאל מדיה היה לפרסם בפייסבוק האישי שלך מפעם לפעם ואולי לדבר עם חברים ומשפחה בתגובות. לא עוד. האינטגרציה המואצת של פלטפורמות הסושיאל מדיה השונות למטרה עסקית והמספר האדיר של המשתמשים שהם יכולים לסחוף אחריהם דורש טיפול מיוחד.
ניהול סושיאל מדיה זה לזהות ולנתח את קהל העוקבים שלך בסושיאל ולייצר תוכן שמממש את הצרכים שלהם. זה כולל ניהול וניתוח של המעורבות בדף, בשילוב עם משפיעני רשת ומדידת התוצאות שלהם, תחזוק, ודיווח של הצלחת הדף שלך.
התפקיד של מנהל הסושיאל מדיה:
היו זמנים בהם ניהול סושיאל מדיה הייתה אחריות נוספת של עובד זוטר עד בינוני. אבל כעת, עקב המגוון הרחב של הפונקציות שאנחנו מקשרים עם ניהול סושיאל מדיה, האחריות הזו הפכה להיות משרה מלאה. חברות כיום מעסיקות במיקור חוץ או מגייסות עובד עבור מטרה זו. אבל מה החברות האלה עושות הלאה? בואו נגלה את התשובה לשאלה זו בסעיף הבא.
למה אנחנו צריכים ניהול סושיאל מדיה ?
כבר ביססנו את כך שסושיאל מדיה כיום היא דרך שיווק אפקטיבית לעסקים ושניהול סושיאל מדיה זה יותר מרק לפרסם תמונות וסרטונים. אנחנו צריכים התנהלות נכונה עם דפי סושיאל מדיה עקב הסיבות הבאות:
כלכלה: סושיאל מדיה הייתה ועודנה דרך לא יקרה לקדם ולפרסם את המוצרים והשירותים שלך. מחיר של קמפיין קידום מכירות באיזו זירת סושיאל שתבחרו מתגמד ליד המדיה המיינסטרימית כגון טלויזיה, שלטי חוצות וכו'.
קהל בהישג יד: מיליארדי אנשים מחוברים ברגע זה ממש לרשתות מדיה חברתיות. פוסט אחד שהופך לויראלי יכול להגיע למיליוני אנשים ביממה אחת. החשיפה המדהימה של הסושיאל מדיה הפכה אותה למקום מרבץ החביב עבור משווקים ומפרסמים. ביכולתכם לטרגט את קהל היעד שבנישה שלכם ולוודא שהמסר שלכם מגיע לאן שיעדתם אותו.
מתאים לכולם: כמות האנשים שמשתמשים בסושיאל מדיה ממשיכה לנסוק עם כל יום שחולף. לא רחוק היום בו רשתות אלה יתעלו על כוחה של המדיה המסורתית. זה כבר מזמן אינו שעשוע של בני נוער, כולם כבר בפנים וזוהי המציאות החדשה שהשפיעה על כל שכבות החברה והדמוגרפיה.
אורינטציה לתוצאות: עבורכם, ניהול סושיאל מדיה זה לא תרגיל מבודד שיש לבצע. זה ישיג לכם את התוצאות שבהן אתם חושקים. זה בגלל שאנחנו תופרים את הנוכחות שלנו סביב מטרות ספציפיות שהן גם ברות השגה וגם מדידות. ביכולתם לעקוב אחרי ביצועיהם של תכנים בקלות ולהחל בהם שינויים בכדי להפוך אותם להצלחה. זה מה שהופך ניהול סושיאל מדיה לפעילות מתגמלת.
מה מהווה ניהול סושיאל מדיה?
ניהול סושיאל מדיה זהו תהליך שמכיל סדרת צעדים שאנו יכולים לסכם בצורה הבאה:
• אם אתם כבר בסושיאל מדיה ומשתמשים בה עבור מטרות עסקיות, הגיע הזמן שתעצרו ותנתחו את האסטרטגיה הקיימת:
• הגדירו "על הדף" את המטרות שלכם בפלטפורמה
• השיגו את הנתונים של הנוכחות שלכם בסושיאל מדיה ונתחו אותם (חשיפות/ מעורבות).
• השוו את מטרות הסושיאל מדיה שלכם עם היעדים הכלליים של החברה שלכם.
• בדקו את המתחרים שלכם ובדקו איך הם מתנהלים בסושיאל מדיה.
כל הדברים האלה יעזרו לכם לקבל את התמונה הגדולה ולברר היכן אתם נמצאים ביחס לאחרים ומה צריך לשפר בסושיאל מדיה שלכם.
דע את הקהל שלך:
האספקט השני הכי קריטי של ניהול סושיאל מדיה שהרבה פעמים מתעלמים ממנו הוא להכיר את הקהל שלך מבפנים החוצה. עליכם לדעת את טווח הגילאים שלהם, רמת ההכנסה, העדפותיהם, מיקומם, הרגלי הצריכה וההוצאה, תחומי עניין, הזמנים בהם סביר להניח שהם זמינים, ודברים נוספים בסגנון. הם אלו שיעזרו לכם לפענח את אסטרטגיית הסושיאל מדיה המושלמת בשבילכם.
בחרו את מוצא הסושיאל מדיה הנכון:
זה תלוי בקהל היעד שלכם ובאופי המותג שלכם. באופן טבעי, אתם תאהבו להפוך את הנוכחות שלכם לבולטת היכן שרוב קהל היעד שלכם נמצא בו. אם הקהל שלכם הוא באינסטגרם, אתם צריכים להתמקד בפלטפורמה הזו יותר מבאחרות, ולהתבסס סביב אינסטגרם בניהול סושיאל מדיה שלך .
קבעו אסטרטגיה לסושיאל מדיה:
עכשיו כשאתם מכירים את הקהל שלכם ובחרתם את הפלטפורמה הנכונה לכם, זה הזמן לעצב אסטרטגיית סושיאל מדיה אפקטיבית. תוודאו כי היא מייצגת אתכם, מציאותית ומבוססת על מטרות ברות השגה.
עצבו את הפרופיל שלכם:
ליצור פרופיל מקצועי שלוכד את העין זה הכרחי גם כן. כדי להדהד בראש קהל היעד שלכם, הוא צריך לשקף את תחומי העניין והנישה שלכם. עבור מותג אופנה שרוצה למשוך צעירים, סגנון בולט וצבעוני, מסוגנן היטב ומודרני יעבוד היטב.
הגיעו לקהל שלכם:
באפשרותך להגיע לקהל שלך מפרסום מפה-לאוזן או על ידי הרצה של מודעה. כל פלטפורמת סושיאל שמכבדת את עצמה כיום נותנת לך את האפשרות של להריץ קמפיינים בתשלום. הם אפקטיביים במיוחד כאשר אתם מגדירים באופן ברור את מי אתם רוצים לטרגט איתם. אתם יכולים להעלות את החשיפה שלכם אורגנית על ידי פרסום של תוכן יחודי, ליצור אינטרקציות עם העוקבים בתגובות ובלייבים וכמובן להתערבב עם משפיענים ברשתות.
תקבעו יומן לאירועים:
הכינו יומן עם אירועים לכל חודש וסמנו מתי תפרסמו סטוריז יוצאי דופן, הטבות וכו'. אירועים אלה יכולים להיות בינלאומים, לאומיים או מקומיים. זה תלוי בקהל היעד שלכם – לאיזה מהחגים והמועדים להתייחס. אם אתם פונים לסטודנטים, תחילתם או סופם של המבחנים, חגים ועוד יכולים להיות רלוונטיים לפרסומים שלכם.
השתמשו בכלים של ניהול סושיאל מדיה:
יש כמה כלים מעולים עבור ניהול סושיאל מדיה שקיימים באינטרנט. אתם יכולים להשתמש בהם כדי לנתח את התפקוד של הפרופיל שלכם ולגלות היכן אתם לוקים בחסר.
תייצרו תוכן יחודי לפלטפורמה:
לאחרונה, אנחנו רוצים להדגיש את הנקודה הזו שמוזנחת ולא נחשבת כהכרחית על ידי החברות. הכינו תוכן שרלוונטי למדיה החברתית בה אתם נמצאים. אל תיצרו תוכן שטחי באינסטגרם. השתמשו בפריסטים וסגנונות עריכה שטרנדיים כרגע. לעולם אל תפספסו אקטואליה וטרנדים. יישמו את הדרישות של זירת המדיה החברתית.
מסקנה:
אלו הדרכים שיעזרו לך לצבור דריכת רגל חזקה בכל פלטפורמת מדיה ולייצר ניהול סושיאל מדיה משמעותי. אנחנו מקווים שזה יעזור לך.