פרסום בגוגל או פייסבוק – איפה שווה לפרסם?

אם הגעתם למאמר הזה, רוב הסיכויים שאתם מתכננים להפעיל קמפיין ממומן בדיגיטל.
אם צדקנו, כנראה שמעתם על פרסום ממומן בגוגל או פרסום ממומן בפייסבוק.

אז מה בעצם ההבדל בין שתי הפלטפורמות? איפה שווה לשים את הכסף שלנו? פרסום בגוגל או פייסבוק – האם הם אותו הדבר? האם הם מספקים את אותן תוצאות? ומה כדאי?

בעוד ששתי הפלטפורמות נחשבות לפעמים למתחרות, יש חיבור ותמיכה מסויימת האחת בשניה.

הרבה עסקים ממנפים את החוזקות של פרסום בגוגל או פרסום בפייסבוק בתקווה למצוא לקוחות חדשים, להגדיל מכירות ולידים ולהשיג חשיפה מקסימלית בדיגיטל.

עסקים הבינו היום שהם פשוט חייבים להיות נוכחים ב2 הפלטפורמות האלה אחרת הם לא יהיו קיימים במרחב השיווקי. בנוסף תוכלו להשיג החזר על ההשקעה כמעט בוודאות מפרסום נכון בגוגל ופייסבוק.

אנו הולכים להציג מה מייחד ומבדיל בין פרסום בגוגל ופרסום בפייסבוק.

פרסום בגוגל או פייסבוק

מהו Google Ads / פרסום ממומן בגוגל?

גוגל אדס ידוע בעבר גם כגוגל אדוורדס, גוגל אדס היא פלטפורמת פרסום PPC (תשלום לפי קליק) המפעילה מודעות בתשלום לעסקים וחברות.

מודעות אלו מוצגות בתוצאות החיפוש ב-Google או באתרים אחרים דרך רשת המדיה של Google או שותפי חיפוש. לדוגמא: יוטיוב, Gmail, אפליקציות, באנרים באתרים וכדומה.

רשת החיפוש היא הליבה של Google Ads, מאפשרת למפרסמים להציג את המודעות של העסק שלהם למשתמשים שמחפשים באופן פעיל שירותים או מוצרים שהחברה שלהם מספקת.

מילות המפתח הן המרכז של קמפיין החיפוש שלכם ברשת החיפוש. בשלב הראשון יש לעשות מחקר מילות מפתח ולבחור מילות מפתח הקשורות לעסק או למוצר שלך. מילות מפתח שהן "Money Maker"  ז"א מילות מפתח שהן הליבה של העסק / המוצר שלך.

בכל פעם שמשתמש מחפש שאילתה רלוונטית למילת המפתח שלך, הוא יפעיל מודעה שמופיעה ב4 שורות החיפוש הראשונות בגוגל שמסומנות ב"Sponsored" או "מודעה" בעברית.

המטרה העיקרית של פרסום בגוגל היא להביא לקוחות קיימים או חדשים לאתר שלכם שמחפשים באופן מיידי את השירות או המוצר שאתם מציעים. מה שמביא אותנו להבנה מלאה שאלה "לקוחות חמים".

פרסום בגוגל או בפייסבוק

היתרונות של פרסום בגוגל

האם שווה לעשות פרסום ממומן בגוגל? נראה שהמון אנשים שואלים את השאלה הזו בעיקר בתחילת דרכם.
ישנם כמה הבדלים שמבליטים את הפרסום בגוגל.
הנה כמה מהיתרונות של פרסום בגוגל:

פרסום לכל כיס

יש אנשים המאמינים שצריך תקציב פרסום דיגיטלי גדול מאוד כדי להיות תחרותי בגוגל, ברוב המקרים זו טעות.

מערכת הפרסום של גוגל היא "מכירה פומבית" הפועלת על ידי מערכת בת 3 שלבים:

  • הצעת מחיר למילת מפתח

מכניסים את הסכום המקסימלי שאתם מוכן לשלם עבור קמפיין PPC.

  • כמה המודעה שלך מושכת (CTR)

CTR הוא אחוז ההקלקה ביחס לחשיפת המודעה, אנו חייבים שהמודעה שלנו תהיה מושכת לעין.

  • איכות המודעה 

האם המודעה שלך רלוונטית? לדוגמא: אם מישהו חיפש "קלנועית" והמודעה שלך קפצה והכוונת את המשתמש לאתר של עורך דין משמע איכות המודעה ירודה ולכן לא תחשף + גוגל יבקש המון כסף עבור כל קליק.

אפשר לסכם שגם אם אין לכם תקציב שיווקי גדול אתה תוכל להופיע אם רק תעמודו בקרטריונים של גוגל, תתנו חווית משתמש נכונה, תמשכו את הלקוח במודעה קריאטיבים, תכווינו אותו למקום הנכון וכך תוכלו לשלם את ה"קליק" הנמוך ביותר.

פרסום בגוגל או בפייסבוק

כבעל עסק, אתה לא רוצה לבצע השקעות שלא מביאות תוצאות. עם כל כך הרבה פלטפורמות פרסום ושיטות מדידה, זה יכול להיות מאוד קשה לדעת את ההחזר האמיתי על ההשקעה.

סוכנות דיגיטל יכולה מאוד לעזור לבית העסק ע"י זיהוי ה-KPIs (Key Performance Indicators) הם מדדים על פיהם אומד הארגון את רמת ביצועיו. אינדיקטורים אלה מציגים האם השיווק הדיגיטלי הצליח והשיג את היעדים והמטרות שקבענו.

בנוסף, הם יקבעו את המדדים החיוניים שיש לעקוב אחריהם בערוצים השונים (בפלטפורמות פרסום השונות) כדי לזהות את האפקטיביות של כל קמפיין.

כמו כן, תקבלו דוחות רבעוניים או חודשיים על הקמפיינים שלכם וסקירת אתר שתעזור לכם לקבל החלטות שיווקיות נבונות.

בדרך כלל, סוכנות שיווק דיגיטלית מספקת תובנות ברורות לגבי ביצועי מילות המפתח שלך (גם מהעבר) וכיצד לקוחות פוטנציאליים היו מעורבים במותג/ חנות ובתוכן שלך.

מגוון עצום של סוגי מודעות

Google Ads השתפרה עם השנים, כך גם מגוון המודעות שמשווקים יכולים ליצור.

מלבד סוגי המודעות השונות, למשווקים יש אפשרויות רבות לתוספות "extensions". לגוגל יש כמה תוספים שתוכלו בעזרתם לשדרג את המודעה כמו:"צלצלו עכשיו" + המספר טלפון שלכם, תוספי מחיר (עלות המוצר היא X רק היום), תוספי מיקום (הכתובת של העסק שלכם), תוספי ניווט לאתר (צרו קשר, מחירון, אודות ועוד..) כדי למשוך תנועה מתאימה לצרכים הספציפיים שלך ועוד מגוון שדרוגים.

אלה הם סוגי המודעות שתוכלו לייצר בפרסום בגוגל:

  • Call-only ads – יש אפשרות לצלצל בלבד ז"א מודעה עם המספר טל שלכם ומלל קצר.
  • Showcase shopping ads – מודעות שמציגות את העסק שלכם + תמונה, לוגו וכדומה.
  • Product listing ads – תמונת מוצר עם מחיר.
  • Video ads – סרטוני וידאו ביוטיוב וברשת.
  • App promotion ads – פרסום באפליקציות
  • Responsive display ads – מודעה רספונסיבית משתנה שגוגל מחליטה לבד איזה מלל ותמונה להציג באתרים שונים (כמו באנרים)
  • Image ads – מודעת תמונה של בית העסק/ המוצר.
  • Responsive search ads – מודעה רספונסיבית משתנה שגוגל מחליטה לבד איזה מלל להציג בקמפיין חיפוש.
  •  Text ads – מודעת טקסט רגילה (בקרוב תעלם וישאר רק אפשרות למודעה רספונסיבית.

פרסום בגוגל - מודעה רספונסיבית

טווח הגעה אפשרי לקהל בעת פרסום בגוגל

לגוגל יש את פוטנציאל הקהל הגדול ביותר מכל ערוץ פרסום. גוגל מנהלת יותר מ-80,000 שאילתות חיפוש בכל שנייה. זה בממוצע לכ-2 טריליון חיפושים בשנה.

בכל חיפוש בודד, יש פוטנציאל להגיע למשתמשים חדשים.

מצד אחד יש טווח חשיפה עצום בפרסום בגוגל מצד שני כדאי לזכור שאין לגוגל יכולת טרגוט איכותית כמו בפייסבוק.  הטרגוט בגוגל דיי בסיסי ומוגבל, תוכלו לבחור את האיזור הגאוגרפי של הלקוח, מין, גיל ועוד…

פרסום בגוגל - מחקר מילות מפתח

מהו פרסום ממומן בפייסבוק?

בדומה לגוגל, מודעות פייסבוק הן מודעות בתשלום השוני הוא שבגוגל משלמים רק אם הקליקו על המודעה ובפייסבוק משלמים על מספר החשיפות שהמודעה קיבלה. שימו לב שהפרסום בפייסבוק ובאינסטגרם מנוהל מאותה מערכת.
מודעות פייסבוק יכולות להופיע בכמה אזורים שונים באפליקציה:

  • Messenger inbox – תיבת ההודעות
  • Right-hand column – העמודה השמאלית/ הימנית
  • Video feeds – בתוך מודעות וידאו
  • Facebook marketplace – באיזור המרקטפלייס של פייסבוק
  • Instagram newsfeed – בפיד של אינסטגרם
  • Facebook newsfeed – בפיד של פייסבוק
  • Facebook story – בסטורי של פייסבוק
  • Instagram story – בסטורי של אינסטגרם
  • Reels – סרטוני רילס

עם השנים פייסבוק הפכה לתחרותית ביותר ויש טון של מפרסמים בתוכה. לפייסבוק יש את המספר הגבוה ביותר של משתמשים פעילים בחודש מכל ערוץ מדיה חברתית.

דבר היוצר את המרחב האידיאלי עבור מגוון עסקים לפרסם בהם.

פרסום בפייסבוק

היתרונות בפרסום בפייסבוק

בשנת 2007, פייסבוק השיקה את פלטפורמת הפרסום הראשונה שלה. מאז, יש רשימה ארוכה של עדכונים ושינויים. היתרון העיקרי של פרסום בפייסבוק הוא טירגוט חזק לקהל ממוקד לפי תחומי עניין.

עם זאת, ישנם מספר יתרונות שכדאי לדעת לפני שאתם מקבלים את ההחלטה

מודעות חזותיות

יתרון עצום של מודעות פייסבוק על פני גוגל אדס הוא עד כמה המודעות משולבות בצורה חלקה וויזואלית בפלטפורמה, בניגוד למודעות הטקסט של גוגל.

מודעות פייסבוק מתמזגות בציר הזמן של משתמש יחד עם כל התמונות, הסרטונים ושאר התוכן שהמשתמש גולל בכל יום.

שילוב זה מאפשר למשווקים להציג תמונות וסירטוני וידאו באיכות גבוהה מבלי להפריע לחוויית המשתמש.

לפרסום בפייסבוק יש את הטרגוט הטוב ביותר בעולם לקהל שלך

נכון להיום, יש יותר מ-2.6 מיליארד משתמשים פעילים בפייסבוק בכל חודש (שמתוכם -6 מיליון משתמשים בישראל). והמספר הזה רק גדל מידי יום.

תוכלו לטרגט בפייסבוק לפי רשימות תפוצה ממוקדות, תחומי עניין, וקהלים דומים שהאלגוריתם של פייסבוק יודע לכוון אליהם.

הכוח הגדול של פייסבוק הוא לדעת את הפן הפסיכולוגי של האדם, את התשוקות שלו ובמה הוא מתעניין.

פיקסל & רימרקטינג בפייסבוק ובאינסטגרם

אחד מהיכולות מיכולות העל הבלתי נפרדות של פייסבוק לשיווק דיגיטלי לעסק הוא היכולת לעשות "רימרקטינג" / "ריטרגטינג". נשמע קצרת ג'יבריש? אסביר…
פייסבוק מספקת לנו קוד הנקרא "פיקסל" שאותו אנו מטמיעים בתוך האתר שלנו, מרגע ההטמעה כל משתמש / לקוח שגלש באתר שלנו "נתפס ברשת". מז"א? שמברגע שאותו לקוח ביקר באתר, גם אם לא ביצע שום פעולה אנו נוכל לשווק אך ורק אל אותם לקוחות מחדש בסושיאל מדיה – בפייסבוק או באינסטגרם.
דבר זה נחוץ לכל בית עסק ללא יוצא מהכלל. ללקוח לפעמים לוקח זמן עד שהוא מומר, לפעמים הוא צריך לראות אותך גם 7 פעמים עד שישאיר ליד או ירכוש מוצר. ויכולת הרימרקטינג של שיווק ללקוחות שכבר שהוא באתר הוא נכס צאן ברזל.

פרסום בפייסבוק

פרסום בגוגל או פייסבוק – סיכום

אלו הם חלק מההבדלים העיקריים בין פרסום בגוגל לפרסום בפייסבוק. להלן סיכום מהיר של ההבדלים.

מודעות פייסבוק מספקות יכולות מיקוד חזקות המאפשרות לך להגיע לאנשים שאפילו לא יודעים שהחברה שלך קיימת. זה אומר שהם לא מחפשים את המותג או המוצר שלך אלה שאתם מגיעים אליהם על בסיס ניתוח הנתונים שפייסבוק תתן לכם.

פרסום בפייסבוק מעולה "בלעורר צורך" אצל הלקוח, עניין ומודעות למותג שלך. פייסבוק גם מספקת גישה לקהל עצום מאוד במחיר משתלם מאוד (בדר"כ יותר זול מגוגל אבל זה מאוד תלוי באיזה תחום וכמה תחרות יש בנישה הספציפית).

הפרסום בגוגל ברוב המקרים יותר יקר אך אתם משלמים אך ורק על מי שהקליק עליכם גם אם נחשפתם מליון פעם והכי חשוב, הלקוח חיפש אתכם! חיפש את המוצר או השירות שלכם! מה שגורם לטראפיק להיום הרבה יותר איכותי מפייסבוק.

 

שאלות ותשובות  בנושא פרסום בגוגל או פייסבוק?

 

  • אופי השימוש של המשתמשים: בגוגל, המשתמשים מחפשים באופן אקטיבי מוצרים או שירותים, כך שהפרסום מבוסס על כוונת קנייה ברורה. בפייסבוק, הפרסום פונה למשתמשים על בסיס תחומי עניין ותחומי דמוגרפיה, ומיועד יותר ליצירת מודעות למותג​

 

  • מיקוד קהל יעד: גוגל מתמקדת במילות מפתח וטרגוט באמצעות חיפושים ספציפיים, ואילו פייסבוק מציעה אפשרויות מיקוד נרחבות על פי גיל, תחומי עניין, דפוסי שימוש ופעילות חברתית. יתרון זה הופך את פייסבוק לפלטפורמה מצוינת עבור עסקים המעוניינים למקד לפי תחומי עניין מגוונים​

 

  • סוגי מודעות זמינים: בגוגל קיימות מודעות טקסט, מדיה, וידאו ודיסקברי, בעוד שבפייסבוק ניתן ליצור מודעות וידאו, קרוסלה, סטוריז ועוד. סוגי המודעות נועדו לענות על אסטרטגיות פרסום שונות בכל פלטפורמה​

 

  • מודלים של תשלום: בגוגל נהוג מודל תשלום לפי קליק (PPC), שמאפשר תשלום עבור הקלקות בלבד. בפייסבוק קיימים מודלים כמו עלות לכל קליק (CPC) וגם לפי הופעה (CPM), מה שמאפשר גמישות בתכנון התקציב​

 

  • מעורבות והחזר השקעה (ROI): בפייסבוק שיעור המעורבות גבוה אך שיעור ההמרה עשוי להיות נמוך יותר בשל אופי השימוש השוטף של המשתמשים. לעומת זאת, בגוגל, ה-ROI גבוה יותר בזכות כוונת קנייה ברורה של המשתמשים המחפשים מוצר או שירות

גוגל מאפשרת להגיע למשתמשים שיש להם כוונת רכישה גבוהה, מה שמוביל להחזר השקעה (ROI) גבוה יחסית. המערכת מתמקדת ב-PPC (תשלום לפי קליק) ומספקת כלי ניתוח מתקדמים למדידת הצלחת הקמפיינים.

פרסום בפייסבוק מספק יכולות פילוח מתקדמות מאוד, שמאפשרות להגיע לקהלים על בסיס גיל, מיקום, תחומי עניין ועוד. בנוסף, פייסבוק מציעה מודלים שונים של תמחור, כולל עלות לכל הופעה (CPM), שמאפשרים התאמה מדויקת לתקציב.

גוגל מציעה מודעות ברשת החיפוש, מודעות ברשת המדיה, מודעות וידאו ביוטיוב, ומודעות דיסקברי. כל סוג מודעה מתאים למטרות שונות בהתאם לצרכים הפרסומיים.

בפייסבוק ניתן להשתמש במודעות תמונה, וידאו, קרוסלה, מודעות מיידיות, ומודעות Stories. כל אחד מסוגי המודעות נועד לספק חוויית משתמש שונה, תוך התאמה למגוון רחב של אסטרטגיות פרסום.

פייסבוק מציעה טווח הגעה רחב מאוד עם מיליארדי משתמשים, מה שהופך אותה לפלטפורמה מצוינת למודעות למותג. בגוגל, טווח ההגעה תלוי בביטויי החיפוש, אך משתמשים שמחפשים ביטויים ספציפיים בדרך כלל נמצאים בשלב מתקדם יותר בתהליך הקנייה.

זה תלוי במטרות העסק: עסקים קטנים עם מוצרים ייחודיים או שירותים מבוקשים עשויים להעדיף את גוגל כדי לנצל את כוונת הרכישה הגבוהה. לעומת זאת, פייסבוק תהיה בחירה טובה לעסקים שמעוניינים להגדיל את מודעות המותג ולהגיע לקהל רחב יותר.

כן, שילוב פרסום בשתי הפלטפורמות מאפשר כיסוי רחב יותר ושימוש באסטרטגיות שונות. גוגל מתמקדת במכירה ישירה, בעוד פייסבוק עוזרת ליצור מודעות למותג, כך שניתן למקסם את התועלות מכל פלטפורמה בהתאם ליעדים העסקיים.

תוכן העניינים

צריכים פרטנר לדיגיטל?

מלאו את הפרטים וניצור אתכם קשר

cloudways
נמאס לכם שהאתר שלכם איטי?
רוצים אתר מהיר יותר מחמקן?

גם עם 0 ידע טכני ומקצועי תוכלו לפתוח בעצמכם אחסון אתר מהיר עם תמיכה 24/7 של נציג אנושי! ואם אתם צריכים עזרה בפתיחת חשבון תפנו אלינו ונעזור.

סוכנות דיגיטל - בידול bidul

בידול - סוכנות דיגיטל

נראה לאחרונה לפני שעה

מה מספר הטלפון שלך?