כך תקימו קמפיין שמדויק לכם צעד אחר צעד
מי לא שמע על פייסבוק בימינו? כנראה שזו הרשת החברתית הפופולרית והבולטת ביותר שם בחוץ.
אלפי חברות משתמשות בפייסבוק גם לצרכים מסחריים. להשיג את קהל היעד שלכם ולברור אותם מכזו מסה של אנשים זה לא דבר פשוט. לכן, פרסום ממומן בפייסבוק היא אחת הדרכים לעשות את זה בצורה מהירה ואידיאלית. פרסום ממומן בפייסבוק יוודא שהמסר שלכם מגיע לקהל יעד אליו כיוונתם ותשיגו את התוצאה שלכם.
סוכנות דיגיטל בידול הכינה באהבה גדולה את המדריך הבא אז בואו נצלול פנימה וננסה להבין את הקונספט:
סוגים של פרסום ממומן בפייסבוק:
פרסום בפייסבוק הוא רחב ומגוון. יש כמה דרכים שונות דרכן אתם יכולים לפרסם את העסק או המוצרים שלכם בפייסבוק. בואו ניתן הצצה על הדרכים השונות לפרסום ממומן בפייסבוק;
מודעות תמונה:
הן הסוג הפשוט ביותר של פרסום ממומן בפייסבוק. תמונה בודדת מופיעה בפני המשתמש עם הודעה וכפתור הנעה לפעולה. זאת דרך משתלמת ויעילה לפרסם מודעה בפייסבוק. פרסום קצר וקולע עם תמונה אסתטית למשל של תכשיט עם הצעת מכר משתלמת במיוחד, יכול להביא למכירות רבות.
מודעות סרטון:
אתם יכולים להריץ מודעת סרטון בפיד של פייסבוק או אינסטגרם , בתור סטורי, בתור ריל, או אם הוא ארוך יותר גם בסרטוני הפייסבוק הארוכים יותר בעמוד העסקי. אתם יכולים להדגיש מה שתבחרו בסרטון. מודעות אלו נורא אפקטיביות בתפיסת תשומת הלב של הצופה. חברות רבות מבינות שהלקוח היום סקפטי מתמיד,
ואפילו בתחום הקוסמטיקה במקום לפרסם תמונה יפה של קרם יוקרתי מכינים סרטון של ביקורות של נשים שונות שמספרות כמה הוא יעיל, ויכולת השכנוע של סרטון כזה יותר טובה משל כל תמונה בעולם.
מודעות קרוסלה:
כאן תוכלו להשתמש בעד 10 תמונות או סרטונים בתור מודעות. פייסבוק יראה אותם אחד אחרי השני לקהל שטירגטתם. ביכולתם להציג מוצרים שונים,שירותים או פיצ'רים שונים של אותו מוצר על ידי סוג זה של פרסום ממומן בפייסבוק. מכירים את המודעות קרוסלה של אליאקספרס או אסוס שפשוט ממכר לדפדף בהן כי הם מציגות לכם בדיוק את מה שהסתכלתם עליו והתלבטתם אם לרכוש? גם אתם תוכלו להכין מודעה כזו לעסק שלכם.
מודעות מצגת: בסוג זה של מודעות אתם יכולים ליצור מצגת שמורכבת מתמונות שונות , קליפים, או הודעות טקסט ולהריץ את זה בתור מודעה. קל יותר להעלות אותן והן לוקחות פחות מקום, כך שגם משתמשים עם אינטרנט איטי ומכשירים עם זיכרון נמוך יוכלו לצפות בהם בקלות ומהירות.
מודעות קולקציה:
סוג זה של מודעות אקסקלוסיבי לתצוגה במובייל בלבד, בגלל שרוב האנשים גולשים ברשת החברתית דרך הסמארטפונים שלהם. כאן תוכלו לצרף 5 תמונות או סרטונים יחד עם כפתור קריאה לפעולה שניתן לכם מפייסבוק עצמם. בדרך זו, משתמשים יכולים לקיים רכישה מיידית מבלי לעזוב את מערכת פייסבוק.
סוגי המודעות לעיל הן הסוגים המשמעותיים בפרסום ממומן בפייסבוק. עדיין, סוגים אחרים ממשיכים את המודעות הראשיות הללו כמו מודעת סקר, מודעות סטורי, מודעות דינמיות, מודעות חוויה מיידית, מודעות מסנג'ר, מודעות מציאות רבודה, מודעות טופס לידים ועוד
בואו נתמקד עכשיו באיך נוכל להשתמש בכלי פרסום ממומן בפייסבוק:
לפרסם את אחת מהמודעות שהצגנו לעיל זה לא דבר קשה בכלל. זה כולל בתוכו כמה צעדים וקליקים, וזה הכל. נצא מנקודת הנחה שכבר הקמתם דף עסקי בפייסבוק ומודעה במנהל המודעות.. אבל כאן, נסביר את התהליך הכרוך בשימוש מנהל המודעות בפייסבוק.
הגדירו מטרה לפרסום ממומן בפייסבוק:
אחרי שהתחברתם למנהל המודעות, לחצו על 'קמפיינים' , ואז בחרו 'יצירה'. פייסבוק יבקש מכם להגדיר את המטרה של המודעה שלכם. לנוחויותכם, פייסבוק יצרה 11 סוגי שונים של מטרות לקמפיינים זה מכבר. אתם יכולים לבחור את האחת שהכי קרובה למטרה שלכם בקמפיין הנוכחי. סוגי מטרות הקמפיין הן:
- מודעות למותג
- קמפיין תנועה
- קמפיין חשיפה
- הורדות אפליקציה
- קמפיין מעורבות
- יצירת לידים
- צפיות בוידיאו
- הודעות
- מכירות קטלוג
- המרות
- תנועה לחנות
השמות של המטרות הללו די מסבירות את היעוד שלהן. אתם יכולים לבחור בזו שהכי מתאימה לכם לקמפיין וללחוץ על המשך.
תנו שם לקמפיין שלכם לפרסום ממומן בפייסבוק:
אתם יכולים לתת איזה שם שתרצו לקמפיין שלכם. לאחר שתתנו לו שם, פייסבוק תבקש מכם לאשר אם הקמפיין קשור לפוליטיקה, בחירות, סוגיות חברתיות ועוד. לאחר מכן, היא תבקש לדעת אם תרצו לבצע "איי בי טסטינג" על הקמפיין שלכם. זה כלי השיווק בו אתם יכולים לפצל את קהל היעד שלכם ל2 ולהראות וריאציה שונה לכל קבוצה. לאחר מכן אתם יכולים לנתח את התוצאות ולהמשיך עם המודעה שתפקדה טוב יותר. לסיום, פייסבוק ישאלו אתכם לגבי אופטימיזציה של התקציב. לחצו כאן אם אתם מריצים כמה קמפיינים שונים.
תקציב ותזמון:
לאחר מכן, תצטרכו לקבוע תקציב לקמפיין שלכם ולתזמן אותו. אתם יכולים לבחור בין תקציב יומי לתקציב נצחי וללחוץ על פרסום מודעה מיידי או לקבוע מועד לתחילת פעילות למודעה שהכנתם וכמו כן גם מועד סיום.
הגדרת קהל יעד:
זה ככל הנראה הצעד הכי קריטי שיקבע את הצלחת הקמפיין שלך. פרסום ממומן בפייסבוק נותן לכם אפרויות רבות במעמד זה. אתם יכולים לבחור את הקהל שלכם בהתבסס על גיל, מגדר, מיקום גאוגרפי, מצב משפחתי, תחומי עניין, התנהגות הגולש ועוד משתנים. בנוסף תקבלו הדגמה גרפית של החשיפה הפוטנציאלית של המודעה שלכם בפינה. אם הרצתם קמפיין דומה בעבר, פייסבוק תוסיף את הדאטה לקמפיין הנוכחי שלך.
מיקום המודעה:
אם אתם עושים את זה לראשונה, בחרו את האופציה של מיקום אוטומטי. פייסבוק תראה את המודעה היכן שיש לה את הסיכוי הרב יותר להשיג התוצאות הטובות ביותר.
מסנני בטיחות:
לאחרונה בקטגוריה זו, אתם יכולים לבחור לכבות סוגים מסוימים של אתרים שאתם חושבים שאינם ראויים להופיע עם המודעה שלכם. אתם יכולים לעשות ייעול לאסטרטגיית המכרז כאן. (המודעות בפייסבוק עובדות על שיטה של מכרז- מי שמוציא יותר כסף זוכה בשטחי הפרסום) בחרו בקטגוריה זו רק אם אתם מודעים לפרטים שלה. אחרת, השאירו אותה על ברירת המחדל.
לסיום:
בשלב האחרון הזה, אתם יכולים לבחור בקובץ והמדיה למודעה שלכם.
שימו לב: לפורמט סטורי תצטרכו תמונה או סרטון אנכיים, בגודל 9:16. פורמט זה מתאים לסטורי ורילס ( גם לטיקטוק, לחצו כאן למאמר שלנו בנושא פרסום ממומן בטיקטוק)
לכן תורידו מהמיקומים את הפרסום בפיד בפייסבוק או אינסטגרם כי זה לא מתאים.
למודעה בפיד בפייסבוק או אינסטגרם בחרו בפורמט רוחבי או 1:1 (ריבוע)
גם כאן, בחרו שלא לפרסם בסטורי שכן הסרטון או התמונה שלכם לא ישבו כמו שצריך.
רוב החברות מייצרות קריאייטיב שונה לסרטוני הפיד ולסרטוני הסטורי שלהן,
ואנחנו ממליצים לכם לעשות כך גם.
שם יופיעו סוגי המודעות שדיברנו עליהן מקודם. ברגע שתסיימו להעלות את הקובץ, בחרו היכן יתפרסמו ותלחצו על פרסום, והופ- המודעה שלכם תהיה באוויר.
מסקנה:
אז זה היה הכל לגבי פרסום ממומן בפייסבוק. אנחנו מקווים שזה יעזור לכם להקים קמפיין מודעות ולעשות צעדים ראשונים בעולם המופלא של פרסום ממומן בפייסבוק. אתם יכולים לתת בוסט לפוסט אינדיבידואלי בלחיצה על ה'קידום' שנתון לכם לרוב מתחת לתמונות, אופציה זו פשוטה יותר ולכן מתאימה למתחילים וכאלה שרוצים להעלות חשיפה ולייקים לפוסטים קיימים שלהם אם כי פחות מומלצת כי היא מדויקת פחות. כמו כן תמיד ניתן לשלב בין שתי השיטות.