Google Search Console) GSC) הוא כלי מדהים בקידום אתרים אורגני בגוגל SEO. לפעמים, הוא מעלה מדי פעם נושאים שנראים מורכבים וקשים לתיקון. מדריך זה נועד לפשט את המשימה, ומציע פתרונות מעשיים לעשרת הבעיות הנפוצות המובילות שזוהו על ידי סרצ קונסול. בואו נמשיך.
1. טיפול בשגיאות סריקה (Crawl Errors)
כאשר Googlebot מתקשה להגיע לדפי האינטרנט שלך, מתעוררות שגיאות סריקה. להלן פתרונות ברורים:
- שגיאות DNS: ודא את ההגדרה הנכונה של שרת שמות הדומיין שלך (DNS). ייתכן שתצטרך ליצור קשר עם ספק האירוח שלך או להשתמש באתרים כמו בודק DNS כדי להבטיח ששרת ה-DNS פועל בצורה מיטבית.
- שגיאות שרת: אלה יכולות לנבוע מעומס יתר של השרת או הפסקת זמן. מומלצת התייעצות מיידית עם ספק השרת שלך כדי לברר את הבעיות הללו.
- שגיאות 404: מייצג שגיאה של דף לא נמצא, עליך להשתמש בהפניות 301 כדי להדריך מבקרים לדף פעיל קשור אם הדף המדובר אינו קיים עוד. אם כן, ודא שה-Sitemap והקישורים הפנימיים שלך מפנים אליו בצורה מדויקת.
2. פתרון בעיות כיסוי אינדקס – (Index Coverage Issues)
GSC מסמן דפים שלא ניתן להוסיף לאינדקס בסעיף זה. הנה איך לטפל בזה:
- תגיות noindex: דפים חשובים צריכים להיות נטולי תג noindex. יש להסיר אותם במידת הצורך.
- לִבדוֹקrobots.txt: בדוק את הקובץ הזה לאיתור חסימות שעלולות למנוע מ-Google לסרוק את הדפים שלך. תוכלו לבדוק כאן בכלי של גוגל בודק Robots.txt.
- אמת את תגובת השרת: השרת שלך אמור להגיב עם סטטוס 200 אישור עבור כל הדפים שברצונך שיוסיפו לאינדקס.
3. תיקון שגיאות שימושיות לנייד – (Mobile Usability Errors)
בהתחשב בדגש על יצירת אינדקס לנייד, תיקון מהיר של שגיאות אלה הן בעלת חשיבות עליונה:
- טקסט זעיר: הטמע גדלי גופן גדולים יותר שיוצגו בקלות במסכים קטנים יותר.
- אלמנטים סמוכים הניתנים ללחיצה: הרחב את הפער בין קישורים, לחצנים והיבטים אינטראקטיביים אחרים.
- תצורת נקודת מבט לקויה: הגדרה נכונה של יציאת התצוגה היא קריטית. השתמש בתג המטא viewport כדי לשלוט ברוחב ובקנה המידה של הדפים שלך במכשירים ניידים.
4. הקטנת בעיות אבטחה – (Security Issues)
כאשר Google מזהה איומי אבטחה כמו תוכנות זדוניות (malware) או התקפות דיוג (fishing) באתר שלך, תקבל התראה באמצעות GSC. נדרשת פעולה מהירה:
- לבעיות תוכנה זדונית (malware), התחל בהסגר וטיהור קבצים נגועים. משאבים כמו מיצי SiteCheck יכול להועיל.
- לבעיות דיוג (fishing), אתר והסר את התוכן המזויף. לעתים קרובות, זה יכול להיות בגלל חשבון משתמש שנפגע, אז התעקש על המשתמשים לעדכן את אישורי הכניסה שלהם.
- לאחר הניקוי, בקש בדיקה דרך GSC כדי להסיר את האזהרה.
5. היפוך פעולות ידניות (Reversing Manual Actions)
הפרה של הנחיות גוגל למנהלי אתרים עלולה לגרום לפעולה ידנית. הנה איך לבצע ריבאונד:
- עיין בהודעה של Google לגבי הפעולה הידנית ב-GSC כדי להבין את הבעיה.
- תקן את ההפרה, בין אם זה הסרת תוכן ספאמי, קישורים לא טבעיים או טקסט מוסתר, בין היתר.
- לאחר תיקון הבעיה, שלח בקשה לבדיקה מחדש באמצעות GSC, תוך פירוט הפעולות שביצעת.
6. תיקון שגיאות נתונים מובנים – (Fixing Structured Data Errors)
צעדים שגויים בנתונים המובנים שלך עלולים למנוע מ-Google להבין את התוכן שלך במלואו:
- תשמש ב- מבחן תוצאות עשירות כדי לאתר את הבעיות המדויקות של הנתונים המובנים.
- שנה את הנתונים המובנים שלך בהתאם לתוצאות הבדיקה ופעל לפי ההנחיות המפורטות בתיעוד הנתונים המובנים של Google.
7. התגברות על שגיאות (Sitemap Errors)
מפות Site מסייעות ל-Google להבין את מבנה האתר שלך. אם יש בעיות כלשהן, הנה איך לטפל בהן:
- אשר את העיצוב וההכללה הנכונים של כתובת האתר במפת האתר שלך.
- עדכן באופן קבוע את מפת האתר שלך, במיוחד לאחר ביצוע שינויים משמעותיים באתר שלך.
- העלה את מפת האתר דרך GSC כדי לוודא ש-Google מכירה בגרסה החדשה ביותר.
8. פתרון שגיאות AMP
ניתן להציג שגיאות הקשורות לדפי ניידים מואצים (AMP) ב-GSC. להלן השלבים לפתור אותם:
- השתמש ב כלי בדיקת AMP על ידי גוגל כדי לזהות את השגיאות.
- עקוב אחר ההוראות שסופק על ידי הכלי כדי לתקן את הבעיות ב-AMP HTML או כל תגים ספציפיים אחרים.
- לאחר הפתרון, אמת את דפי ה-AMP שלך באמצעות הכלי.
9. טיפול בשגיאות חווית דף – (AMP Errors)
שגיאות של חווית הדף של גוגל, שהוצגו ב-2021, כוללים את חיוני ליבה באינטרנט וכן הנחיות להתאמה לנייד, גלישה בטוחה, אבטחת HTTPS והנחיות ביניים פולשניות. הנה איך לתקן בעיות:
- עבור בעיות Core Web Vitals, השתמש בדוחות ב-GSC כדי לזהות אזורים בעייתיים ולנקוט באמצעים מתאימים כמו אופטימיזציה של תמונות, הפחתת זמן התגובה של השרת וכו'.
- ודא שהאתר שלך עומד בהנחיות של התאמה לניידים.
- ודא שהאתר שלך מוגש באמצעות HTTPS לגלישה מאובטחת.
- הימנע משימוש במודעות ביניים חודרניות שעלולות לפגוע בחוויית המשתמש.
10. פתרון בעיות מהירות האתר – (Page Experience Errors)
בהתחשב בחשיבותה של מהירות האתר כגורם דירוג, יש לטפל בהקדם בכל הבעיות המודגשות:
- אופטימיזציה של התמונות שלך, מינוף מטמון הדפדפן והפחתת זמן התגובה של השרת יכולים לשפר משמעותית את מהירות הטעינה של האתר שלך.
- השתמש בכלים כמו Google PageSpeed Insights להצביע על תחומים ספציפיים הדורשים שיפור.
על ידי הבנת הבעיות הנפוצות הללו של Google Search Console והפתרונות שלהן, תהיו מצוידים היטב להבטיח שהאתר שלכם יישאר אופטימלי, נגיש וידידותי הן למשתמשים והן למנועי החיפוש כאחד. זכרו, בעיה שמובנת היטב היא בעיה שנפתרה למחצה! – מקווים שעזרנו [;